BARO BAŞKANLIĞI’NA
KAHRAMANMARAŞ
KONU : Müdürlüğümüz İşlerinin Daha Verimli Hale Gelebilmesine Yönelik Taleplerimiz Hakkında.
Kahramanmaraş İcra Müdürlüğü’nde hem siz değerli Avukatlarımızın, hem de bizlerin işlerinin daha hızlı, daha verimli ve daha ekonomik gerçekleşmesini sağlamak amacıyla Avukatlarımızın aşağıda belirttiğimiz hususlarda bizlere yardımcı olmalarını talep ediyoruz. Buna göre;
1– Müdürlüğümüzde bulunan birimler arasında görev tanımlamaları yapılmış olup, alacaklı vekillerinin taleplerini işbu belirlediğimiz iş bölümüne uygun olarak, her bir birimi ilgilendiren talepleri ayrı ayrı göndermelerini istiyoruz. Alacaklı vekilince UYAP sisteminden gönderilecek talep tek bir birimi ilgilendiriyorsa o birim için birden fazla işlem içermesinde sakınca yoktur. Ancak aynı talep başka birimin görev alanına giriyorsa yeni icra modelinde sorunlara yol açmakta işlemin yapılmasında aksaklıklara yol açabilmektedir. Bundan ötürü; her bir talebin UYAP sistemindeki kendi bölümünden (ÖRNEĞİN MENKUL HACİZ TALEBİNİN MENKUL HACİZ TALEBİ BAŞLIĞINDAN) gönderilmesi durumunda talep ilgili birime düşecek ve zaman kaybı önlenecektir.
2– UYAP’ da yapılan güncellemelerle, ilamlı takipler de artık alacaklı vekillerince bürolardan açılabileceğinden gerek ilamlı gerekse de ilamsız takiplerin ofisinizde UYAP üzerinden açılması uygulamasının yaygınlaştırılmasını sizlere de, bizlere de kolaylık sağlayacaktır.
3– İpotek takipleri haricinde mümkün mertebe fiziki takiplerin getirilmemesi işlerin daha hızlı yürümesini sağlayacaktır. UYAP üzerinden açılan takiplere ilişkin fiziki dosyalar Müdürlüğümüze getirilirken içinde bulunması gereken tüm evrakların eksiksiz olması işlemlerin daha hızlı yürümesinde önem arz etmektedir.
4– Gün içerisinde saat 15.30’dan sonra kasa hesabı yapılacağından ve harç ve vergi işlemleri ile tamamlanacağından, takip açma işlemlerinin bu saate kadar yapılması ve fiziki dosyaların da bu saate kadar getirilmesi daha uygun olacaktır.
5– Baro pulu ve tebligat pulu ücretlerinin UYAP üzerinden açılan dosyalarda sistemden yatırılması işleri kolaylaştıracaktır.
6– Haciz ve Esas birimde Müdür Yardımcılarına numara verilmiş olup talepler Avukat Portaldan doğrudan ilgili İcra Müdür Yardımcısı’nın ekranına düşmektedir. Böylece zaman kaybı önlenmiş olmaktadır.
7– Fiili menkul haczi mümkün olan dosyalarda, haciz talebinin 1(Bir) gün önce gönderilmesi, haciz avans tutarının UYAP’dan yatırılması durumunda ertesi gün menkul haczine gidilebilmektedir. Çok aşırı bir yoğunluk olması durumunda ise en fazla ertesi güne sarkacaktır. Daha önceden uygulanan randevu uygulaması kaldırılmış olup 1(Bir) gün önceden yapılacak müracaatlar ile 1(Bir) gün sonrasına hacze gidilebilme imkânı sağlanmış olacaktır. Ancak fiili haciz talebinde bulunan siz değerli Avukatlarımızın tüm bu işlemleri yaptıktan sonra sabah erkenden Müdürlüğümüzde bulunmaları hacze erkenden çıkabilme açısından çok önemlidir.
8– Toplu dosyaları olan Avukatlarımızın fiili menkul haciz taleplerinde de; 1(Bir) gün önceden dosyaların listesi Müdürlüğümüze ibraz edilir ve avans tutarları aktarılırsa akşamdan dosyalar çıkartılacak kararları yazılacak ve sabah erkenden hacizlere gidilmesi sağlanacaktır. Çok aşırı yoğunluk olması durumunda ise en fazla 1(Bir) gün bekletilecek ve ertesi güne hacze gidilmesi sağlanacaktır. Ancak; toplu dosyalarda alacaklı vekilleri tarafından Dulkadiroğlu, Onikişubat ve bağlı Mahalleler şeklinde ayrı gruplamalar yapılırsa hem hızlanma hem de pratiklik açısından çok daha iyi olacaktır.
9– Hacizlere Müdürlüğümüzde ki tüm personelin gitmesi sağlanmıştır. Böylece sürekli aynı isimlerin hacze gitmesinin önüne geçilmiştir. Hacze gidecek personeller için nöbet listesi yapılmıştır.
10– Müdürlüğümüzce satış dosyaları için -idari işlerden temin edilebilmesi halinde- farklı renkte dosya oluşturulmasına çalışılacaktır. Bunun mümkün olmaması halinde, dosya kapağına renkli sticker yapıştırılmak yolu ile çözüm bulunacaktır. Böylece, arşiv ve imha işlerinde satış dosyalarının sehven imhasının önüne geçilecektir.
11– Satış dosyalarında yine ana dosya içine plastik mavi telli dosya konarak tüm satış işlemleri bu dosyanın içine konulacaktır. Böylece satış iş ve işlemlerinin Mahkemede veya Bölge Adliye Mahkemesinde ve alacaklı/borçlu vekilleri tarafından incelenmesinde kolaylık sağlanacaktır
12– Kıymet Takdiri ve Satış tebliğ taleplerinizde, tebliğ edilecek ilgililerin de taleple birlikte bildirilmesi halinde, işlemlerin zamanında ve hızla sonuçlanması sağlanmış olacaktır.
13– Dosyalara yatırılan avansların ne için yatırıldığının yazılması (tebligat ücreti, satış avansı, kıymet takdiri avansı vb.) da süreçlerin sizlerin lehine işlemesine sebep olacaktır.
14– Müdürlüğümüz iş ve işlemlerinde aksama ya da hata olduğu düşünülen veya Baro/Avukatlar tarafından tespit edilen uygulamalar varsa Müdürlüğümüze iletilmesi halinde gerekli işlem yapılarak aksama ya da hataların önüne geçilecektir. Yine Müdürlüğümüz uygulamaları ile ilgili öneri de varsa paylaşılmasından mutluluk duyarız.
15– Haciz mahallinde ya da daire içinde personelle ilgili herhangi bir sorun olması durumunda özellikle haciz mahallinde bu husus büyütülmeden Müdürlüğümüze iletilmesi halinde varsa yanlış anlama veya hata var ise gereği yerine getirilerek durumun karşılıklı düzeltilmesi yoluna gidilecektir.
Bütün bu taleplerimiz; süreçlerin daha hukuka uygun, daha hızlı, daha ekonomik ve daha verimli, pratik şekilde yürütebilmesi gayesiyle ortaya konulmuştur. Genel anlamda tüm işlemlerinizin UYAP sisteminde yürütülmesi konusunda bugüne kadar göstermiş olduğunuz ve bundan sonra da göstereceğiniz hassasiyet için başta Kahramanmaraş Baro Başkanlığımız ile tüm Baro mensubu kıymetli Avukatlarımıza teşekkür eder, çalışmalarınızda kolaylıklar dileriz.
KAHRAMANMARAŞ
İCRA MÜDÜRLÜĞÜ